در راستای توسعه و تقویت بخش خصوصی صورت پذیرفت:
نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان لرستان با اعضاء هیآت نظارت و هیئت مدیره کانون انجمنهای صنفی آموزشگاههای آزاد استان
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان لرستان: توسعه اشتغالآفرینی و پرورش نیروی انسانی ماهر، نوآور و خلاق مشروط بر تعامل و همافزایی بخش دولتی و غیر دولتی در ارائه آموزشهای مهارتی است.
به گزارش روابط عمومی ادارهکل آموزش فنی و حرفهای استان لرستان، در این جلسه علی پاشایی، مدیرکل، ضمن تکریم آموزشگاههای آزاد به عنوان بازوان توانمند سازمان آموزش فنی و حرفهای، از بخش غیردولتی به عنوان شرکای آموزشی تاثیرگذار در تحقق رسالت سازمان که همانا توسعه مهارتآموزی است، یاد کرد.
علی پاشایی با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده با موسسین و روسای آموزشگاههای آزاد، گفت: طی پایش های مستمر و ارزیابی مشکلات و دغدغههای موجود در بخش غیر دولتی، پیگیریهای لازم در راستای توزیع عادلانه منابع صورت گرفتهاست.
پاشایی در ادامه افزود: از آنجا که یکی از اهداف سازمان حمایت از بخش غیر دولتی در ارائه آموزشهای فنی و حرفهای است؛ لذا در اختیار گذاشتن ظرفیتهای موجود در بخش املاک مازاد با اولویت واگذاری به آموزشگاههای آزاد در سطح استان، در دستور کار است.
وی اظهار کرد: گسترش تعاملات و ایجاد فضای رقابتی بین آموزشگاههای آزاد موجب ارتقای سطح کمی و کیفی آموزشهای مهارتی، افزایش بهرهمندی آحاد جامعه و بهرهوری مهارت آموختگان میگردد، از این رو جهت دستیابی به این مهم، نظارت مستقیم و بازرسی مستمر از عملکرد این دسته از شرکای توانمند آموزشی با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
پاشایی در پایان یکی از سیاست های مهم این اداره کل را تسریع و تسهیل در امور و مطالبات موسسین و مربیان آموزشگاهها و بخش غیردولتی عنوان کرد و گفت: پیرو دستورات مقام عالی سازمان مبنی بر تخصیص تسهیلات ویژه به بخش خصوصی، طی جلساتی که با مدیران بانک های عامل برگزار شدهاست مقرر گردید زمینههای لازم جهت تحقق این مطالبه به حق فراهم شود تا بتوان با همافزایی و تعامل بیشتر بخش دولتی و غیردولتی در ارائه آموزش های مهارتی در سطح استان؛ شاهد توسعه اشتغالآفرینی و پرورش نیروی انسانی ماهر، نوآور و خلاق باشیم.
در ادامه این نشست، اعضای هیئت مدیره انجمنهای صنفی آموزشگاههای آزاد استان، ضمن تقدیر از ادارهکل آموزش فنی و حرفهای استان در جهت همکاری و تعامل با آموزشگاهها، به بیان دغدغهها و موانع خود پرداختند و خواستار پیگیری در رفع آنها شدند.
نظر دهید